Friday, July 1, 2011

Selamat Hari Raya

Eh eh..baru penghujung bulan Rejab kenapa pula aku dah sibuk Selamat Hari Raya segala T_T. Actually that words special for me! tehehe. Yep, semalam hari last aku ganti puasa (kecoh la kau. orang lain dah siap-siap ganti puasa awal dah tak kecoh pun macam kau =_=')

This year after berkahwin ni jadi berubah sedikit. Kebiasaan masa bujang dulu, aku akan habiskan puasa ganti dalam bulan syawal juga sebab tak nak nanti kelam kabut dah hujung-hujung dekat bulan Ramadhan baru sibuk-sibuk nak ganti puasa. Tahun ni hanya sempat puasa sunat syawal (puasa enam) saje. Lepas tu dah sibuk buat persiapan perkahwinan pula. Majlis bertandang aku dulu dalam bulan syawal. Tapi alhamdulillah dengan gigihnya aku sempat juga habiskan ganti puasa sebulan awal :)

Ingat lagi dulu-dulu masa zaman ibuku belum menopause. Ganti puasa sama-sama (sweet tak kami hehe) hari terakhir ganti mesti ibu masak macam masakan raya. Nasi impit dengan kuah kacang. Tiba-tiba rasa rindu zaman tu :')

Source

source





post signature

No comments:

Post a Comment