Tuesday, September 20, 2011

FOLLOW-UP 2

Hari ini aku follow-up check-up Molar Pregnancy aku untuk kali ke-3. *sekejap je rasa dah tiga kali aku ulang alik dari rumah ke hospital sungai buloh* Penat? Tak payah cakap lah. Sehari sebelum aku kena ambil darah dulu. Dua hari ulang alik begitu je. Demi masa depan keluarga aku tak nak fikir penat semua tu yang penting aku sihat kembali.

Semalam pergi ambil darah. Bergerak dari kampung dah tentulah aku memang tak akan ingat nak bawa kad hospital segala. Dengan selamba aku pergi hospital tanpa kad. Alhamdulillah trace itu ini jumpa data aku. *apa guna ada system ye tak?*. Tapi tahan telinga je lah dengar nurse membebel :p takpe salah aku. Accept it! :)

Hari ini kebetulan boss en.hubby nak jumpa pula. Aku? Tak kan nak pergi sorang-sorang ke hospital. Bukan tak boleh drive ke apa cuma rasa tak best lah bila jumpa doktor en.hubby takde di sisi. Aku tunggu kat rumah dengan harapan en.hubby pulang cepat. Syok sangat online sampai tak perasan yang aku dah lewat. Time appoinment dah lepas! Erk! Aku try call Hospital Sungai Buloh bagi tahu aku datang lewat. Ok tapi tak boleh lambat sangat. Aku dengan tak mandi lagi terus mandi siap segala dan bawa kereta memang tak payah cakap la. Nasib baik lah Highway Guthrie tak banyak sangat kenderaan.

Sampai je hospital tak tunggu lama pun terus kena panggil jumpa doktor. Dalam hati: elok juga datang lewat ni tak perlu nak tunggu lama-lama. Jumpa doktor tanya aku: 

bila last datang bulan(period)? Aku: 
bulan lepas 11/8.

Masa itu time aku admit buat kali ke-dua. Itu pun doctor just suspect aku datang bulan. Memang aku sangat risau sebab aku belum lagi datang bulan untuk bulan ini. Kenapa? Sebab orang mengandung mana ada datang bulan. Nauzubillah.. Tak nak. Aku tak nak kena kali ke-dua :( Doktor cuma kata graph darah aku turun tak cantik. So, kena pantau selalu. Two weeks more datang check-up lagi. Hopefully tak ada apa-apa yang merisaukan -_-'


Risau.....

post signature

No comments:

Post a Comment