Saturday, October 15, 2011

Buntu.. :(

Last week I was attend an interview session with developer company + contractor. Everything they doing la senang cerita. The important is I already been selected! Alhamdulillah. Company ok. Public listed company. Ada buruknya juga if public listed company ni. Public holiday kena cut!!!! Like company I am working right now! Arghhhh! Tak best! :(

Position Site Engineer. Erm.. You see.. 'SITE' Dah tentu-tentu lah hari-hari aku kerja di site. Berpanas terik yang akan mengubah kulitku yang putih gebu ini menjadi hitam legam. Tsskkk. Tapi as a student Civil Engineering. Penat belajar bertahun-tahun BERHUTANG pula. I must have that experience kan kan. Tapi en.hubby kata kerja tak sama dengan masa praktikal. Erm dulu masa praktikal degree level memang aku minta di tempatkan di site. Gatal tak? Saje nak tahu experience di site macam mana. At that time ok sangat-sangat. Lunch hour aku 2 hours okey! Boleh siap balik rumah tidur tau tskkk. Time kerja kau nak buat macam tu. Memang dapat notice 24 hours la. Tapi masa itu aku adalah wakil client yang di tempatkan di site. Hari sabtu tak kerja. But now I am the contractor! Working hour lebih banyak la of course. Hmm tapi aku suka kerja di site. Tapi risau kalau aku tak boleh tahan. Aku tak nak lah asyik lompat kerja sana sini. Kalau boleh aku nak stay lama sikit company ni. At least sampai projek siap. (baik tak? T_T)

Tapi aku masih di awang-awangan. Mampukah aku nak kerja di site. 8 a.m - 5 p.m. Mesti extand punya. Kalau dapat balik sharp pukul 5 p.m tu memang dah cukup untung dah T_T.

Minta tolong sangat-sangat jasa baik kawan-kawan bloggers yang ada pengalaman bekerja di site ni hukhukhuk..Tolong.. aku dah buntu tak dapat berfikir secara waras :'(


post signature

No comments:

Post a Comment