Friday, March 4, 2011

Tak Tau Cerita Sedih Atau Apa

Konon nak update semalam tapi aku terlupa aku ada tugasan semalam. Seharian buat tugasan. Sampai rumah pun dah malam sampai mata pun tak larat nak buka. Tak teman pun en.hubby drive. Memang dah tak larat sangat sampai tertidur atas pangku dia :') Dah sampai rumah memang tak ingat apa la ingat nak tidur je. Bila buka blog hari ni baru ingat aku ada hutang dengan blog ni tehehe. 

Ok apa sebenarnya yang aku nak cerita ni tak tau la nak kata cerita sedih atau apa. Tapi sometimes aku rasa stress juga la. Sampai buat aku rasa nak marah semua orang dan rasa nak menagis juga :( 

Actually I have an accident last tuesday. Yang sedihnya I am on the way to the interview session. Membuatkan aku terpaksa cancel interview tu dan sampai hari ni pun that company tak decide lagi bila nak replace the date. Memang aku mengharap dapat attend interview tu. Dapat tak dapat itu belakang kira. At least ada dalam list harapan untuk aku bekerja. Lagipun tempat kerja agak dekat dengan office en.hubby yang di jangka akan berpindah eh eh tak boleh teruskan cerita di atas sebab-sebab tertentu ;p

Sambung cerita accident semula. I have an accident with TNB lorry. Tak tau nama apa tapi en.hubby ada sebut semalam tapi memang aku dah lupa la kan T_T. Lorry yang ada kren sekali tu. Tak tau nama apa. Kalau you all tau angguk-angguk je lah okey! Macam mana pula aku boleh terlibat dalam semua kesah ni? 

Aku lalu jalan dalam dari kuala selangor nak ke bukit rotan. Ayah aku kata nama jalan tu Jalan Keretapi Lama sebab zaman dulu masa aku tak wujud lagi ada railway ( kan bagus dikekalkan sampai sekarang mana tau komuter sampai kawasan Kuala Selangor ni tak la susah untuk sesiapa yang nak guna transport awam ke Kuala Lumpur atau Klang ) sekarang dah jadi laluan alternative la untuk sesiapa yang nak lalu jalan dalam ke Kuala Lumpur. Jalan tu ada satu simpang empat. Aku follow lori TNB ni dari start aku masuk Jalan Keretapi Lama ni. Sampai je kat simpang empat tu dia berhenti. Aku pun berhenti la. Dalam fikiran aku " ada kereta kat depan berhenti kot " dan " dia nak betulkan tiang lampu kat situ kot ". Dengan tiba-tiba aku nampak lampu reverse aku dah hon hon banyak kali juga la aku hon. Kenapa aku tak reverse juga? Biasalah dah panik tindakan reflex aku tekan hon je lah. Tapi malangnya driver tu tak dengar maka " DUMmmm.. "

Bahagian depan kereta aku remuk kene belakang lorry tu. Hello lorry ok kalau kereta win win situation la kan mesti dua-dua effect. Ni lori dia memang tak ada apa-apalah. Nak tau apa jadi dengan kereta aku? Sekejap lagi aku upload gambar ye. Nasib baik driver tu orang yang jujur. Berkali-kali dia minta maaf. Sejuk sikitlah hati aku ni. Deal untuk buat report kat Balai Polis masa tu juga. Time aku baru nak gerak aku nampak juga lah driver tu naik balik lorry tu nak ke Balai Polis la kot. Tapi sampai je aku kat Balai Polis dan siap buat report semua dah jumpa dengan pegawai bertugas segala ada la dekat satu jam juga tapi orang TNB ni tak sampai-sampai lagi. Dalam hati ' dia pergi buat kerja dulu kot baru datang buat report '. Selesai pegawai bertugas ambil gambar segala dia tanya tempat kejadian. Dah beria aku dan ibu bercerita sampai akan tangan ke kiri ke kanan ke atas ke bawah dia tak boleh bayang lagi kat mana. At last dia ajak juga pergi ke tempat kejadian. Nasib baik la tak jauh. Ada lah dalam 5 km dari Balai Polis. 

Sampai je kami kat tempat kejadian. Aku nampak lori TNB tu kat tempat kejadian tu lagi. Aku bagi tau pada pegawai bertugas tu " Ini lah lori TNB tu " Tapi nak tau apa yang jadi? Tayar sebelah kiri lori tu dah masuk parit! ( nak gelak ke tak? memang aku dan ibu dah tergelak-gelak kat tempat kejadian. Pegawai bertugas tu hanya senyum je. Mestilah kena cover! haha ) Rupa-rupanya masa dia nak reverse tak perasan ada parit kat sebelah kiri tu sampai boleh jatuh parit. Yang buat aku tak paham. Dalam lori tu ada tiga orang ( include driver ) kenapa kawan dia lagi dua orang tu tak tolong dia? First case lagi masa berlanggar dengan aku. Boleh  kot seorang turun bagi isyarat line clear ke tak clear ke lorry bukan kereta T_T. Sama case dengan lorry dia masuk parit segala. Boleh kan kawan dia seorang turun tengok jalan? hmm.. Aku assume yang mereka tak 'geng'. Sampai situ je lah cerita aku dan sampai hari ini kereta masih dalam keadaan begitu. Hari ni baru siap semua document dan baru aku boleh hantar workshop untuk dapatkan claim insurans. Menjadi persoalan sekarang nak claim dengan driver atau TNB? T_T.



Salinan report




Inilah apa yang dah jadi :(


Keputusan report

Inilah lakaran lokasi kejadian. Nampak tak lori tu? Macam tulah keadaan lori yang dah masuk parit tu :D



UPDATE : JEMPUT SINGGAH BLOGSHOP SELALU SEBAB NAK UPDATE STOCK BARU TAK LAMA LAGI. TURN SHAWL PULA! YEAAYY!!! :D



post signature

1 comment:

  1. http://juicyjunkieswardrobe.blogspot.com/

    check out this blogshop and follow us, happy shopping! :D

    ReplyDelete