Monday, May 9, 2011

Selamat Hari Jadi Abang :)

Malas nak cerita kenapa aku dah lama tak update blog. Nak update ni pun curi-curi masa. Berapa banyak masa pula la aku nak cerita kenapa lama tak update blog. Eh dah dah aku nak teruskan cerita berkenaan dengan tajuk.

Sepatutnya aku nak update semalam. Tapi aku fikir balik lebih baik masa yang aku ada tu aku habiskan bersama insan tersayang+tercinta kan kan :) Tanggal 08 May 1984 lahirlah seorang insan yang kacak (eh baby ada yang kacak ke? confuse jap) ke dunia yang indah ini dan kini sudah pun berkahwin dengan seorang gadis yang jelita (hoi hoi jangan nak perasan ye) membina hidup bahagia bersama.

Dah dah penat la bermadah pujangga (macam banyak je ayat bunga-bunga :p) Ye semalam adalah hari lahir suamiku tercinta Mohd Adlan bin Suhaimi :) Asalnye memang aku pening juga nak fikir either nak celebrate besar-besaran(takde la besar sampai nak buka khemah segala hanya sekadar jemput adik-beradik dan saudara terdekat) atau macam mana. Tapi bila dah fikir-fikir nak buat besar-besaran budget tak cukup plak haishh. Pening lagi nak bagi hadiah apa la itu la ini la. And lastly aku terfikirkan satu benda yang hopefully beliau suka. Aku memang nak buat surprise pun dan di bantu oleh rakan kami (kawan en.hubby masa belajar  kat UiTM Penang dulu) alhamdulillah tercapai niat aku :) memang surprise kot (I guess) sebab malam sebelum tu aku buat macam tak ada apa-apa. Tidur pun awal. Cuma malam tu kami ada pergi Giant beli barang dapur sikit sebab ada yang dah habis. Masa tu aku agak kalut sikit la sebab nak cari box untuk letak birthday present tu. Nasib baik jumpa. Tapi box tu belum siap pasang. Kena pasang sendiri. Aduh bila plak la aku nak pasang segala. Sampai kat rumah sibuk nak masak pula. Tapi aku curi-curi masa nak pasang box tu. Damn boleh aku tak paham langsung instruction tu T_T. Hmmm at last aku fade-up tinggal kan je macam tu.

Tapi bila bangun Subuh aku baru teringat yang box tu tak siap pasang lagi. Cepat-cepat aku bangun senyap-senyap tak nak bagi en.hubby terjaga. Dan akhirnya 

taraaaa dah siap pun box yang aku dok sebuk nak pasang sendiri tu. Actually bukan la susah mana pun. Maybe sebab aku kalut sangan nak pasang kot -_-'




Dah siap pasang box isi present setting baik punya supaya dengan harapan en.hubby bangun dari tidur keluar bilik terkejut tengok bungkusan atas meja. Dan the result is Yeaaayyyyy menjadi heheheh. See the leg la hehe. Aku kejut en.hubby bangun sembahyang subuh. Keluar bilik aku dengar die senyap dan tarik kerusi meja makan (dalam hati : yes yes die nampak box tu ;) ) memang betul pun hehe. En.hubby just read the note that i write for him. Die tak buka lagi pun box tu :) Kat bawah ni show that cara aku letak box tu supaya beliau boleh nampak ;)



Okeh..asek tunjuk box je kan? Apa la isi dalam box tu. Maaf la sebab aku tak sempat nak take pic. Sangat txcited. Just sempat take a video je. So nak tau apa isi dalam box tu. Layan video ni jap ;)



Kuality video kurang maaf ye takde pengalaman ambil video ;p



Seharian kami habiskan masa berdua kat rumah je. Aku tiba-tiba jadi tersangat rajin nak masak. Bak kata kakak aku. Hari western kami heheh. Mana taknye. Breakfast makan burger lunch makan chicken chop (nak resepi siap call ibu tercinta ;p) dinner plak makan warm cake from CB. Beli kek kecil je cukup la. Untuk kami berdua je pun. Tapi pic cake lupa nak snap sebab teruja sangat nak makan :p Itu je la rasanya aktiviti sempena hari lahir suamiku tercinta dan secara kebetulan untuk tahun ni hari ibu pun jatuh pada hari yang sama. Tak habis-habis en.hubby kata kenapa semua orang sambut hari jadi dia? haishhh..

Okeylah..dah habis cerita kita layan pic pun best juga kan. Jangan jadi lapar sudah heheheh

Special for birthday boy. Berger daging special+daging+cheese

For me la. Berger daging special+double cheese

Air Milo supaya tak tercekik ;p

Our set lunch : Chicken Chop home made hoyeahhh ;D

Ini memang feel. Minum air longan dalam 'can' glass mcd ;)


note : Sesiapa yang berminat dengan jersey tu boleh contact saya ;) original tau!



post signature

2 comments:

  1. Muka Lan mcm tak excited jek bila bukak present tuh. Hik ;p

    ReplyDelete
  2. Angin pagi. Tekejut sangat kot sampai tak perasan ekspresi muke die sendiri camne ;p

    cinonet..rindu kat ko la..bila nk jumpe nehh? :(

    ReplyDelete