Tuesday, May 24, 2011

Rasa macam baru semalam...



Bila tengok sticker tu macam tak percaya je yang kami 'LANNE' dah genap 10 bulan mendirikan rumah tangga bersama. Suka dan duka bersama. Riang gembira bersama. Bergaduh bersama. Memang tipu lah kalau aku kata yang kami tak gaduh langsung kan. Biasalah adat berumah tangga. Bak kata pepatah : Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri heheh. Kadang-kadang benda kecil pun jadi hal di sebabkan perangai mengada-ngada aku ni la :) [Terima kasih en.hubby sebab sudi nak layan perangai ngada-ngada sayang ni :')]

Iya. Sampai hari ini soalan yang biasa di tanya oleh kawan-kawan mahupun saudara mara. Dah ada isi belum? Bila nak bertiga asek berdua je? Merancang ke? Sumpah kami tak merancang pun atau apa. Tapi aku percaya belum ada rezeki kami. Dia lebih mengetahui segala-galanya. Mesti ada sebab kenapa Dia tak berikan rezeki zuriat pada kami lagi. Aku redha dengan takdir-Nya. Sedih? Kadang-kadang ada rasa juga. Tapi tak elok kalau nak layan sangat kan. Apa yang kami boleh buat berdoa dan terus berdoa. Siapa kata senang nak dapat anak? Kita hanya mampu merancang. Allah S.W.T yang Maha mengetahui dan penentu segalanya. Yang dapat anak di buang-buang. Yang belum dapat anak ni ternanti-nanti. Kadang-kadang aku rasa macam belum ready nak ada baby tapi bila tengok baby comel-comel rasa geram pula. Masa tu la rasa nak ada baby tu melonjak-lonjak :) 

Ramai kawan-kawan aku yang kahwin selepas aku pun dah ada baby. Rezeki masing-masing kan :) Adik ipar pun dah berisi. Tahniah buat mereka. Semoga baby dan ibunya sihat-sihat selalu :) Kawan baik aku pun seorang dah selamat melahirkan baby girl. Yang sorang lagi tunggu hari je tu. Dijangka 12 Jun ni. Good Luck dear :) [tak dapat nak sekolahkan anak aku sama-sama dengan kawan-kawan baik aku tu hehe] Aku lagi yang masih mencuba dan terus mencuba hehe. Kawan-kawan doakan kami cepat-cepat dapat zuriat ye. Amin :)



post signature

5 comments:

  1. bersabar ye kak. semua yang terjadi pasti ada hikmahnya. saya juga senasib seperti akak dan sesungguhnya ramai lg di luar sana yang mempunyai nasib serupa. pasti Allah ada perancangan terbaik untuk kita. tapi tak mau sedih2 ya. senyum-senyum selalu :)

    ReplyDelete
  2. Yuslin Kamal : thanks dear. Senyum... :)

    ReplyDelete
  3. bestnya dia.. nak kahwin jugak la! tapi tak sampai lagi seru :(

    ReplyDelete
  4. smoga Najihah and Lan cepat2 ade rezeki dapat anak..=) Amin!

    ReplyDelete
  5. Ewinn : insyAllah ade tu nanti :)

    Ismi Ami : amin!!! tq dear :)

    ReplyDelete