Tuesday, July 19, 2011

Semuanya kerana Dia :)



Alhamdulillah. Akhirnya saat-saat yang di nantikan telah tiba :) Lama aku dan en.hubby menunggu saat ini. Setiap bulan menanti dan terus menanti di iringi doa kepada-Nya. Alhamdulillah akhirnya doa kami di dengar. Terima kasih Ya Allah :')

Actually hujung bulan enam hari tu aku dah check sendiri sebab rasa macam dah lama tak datang bulan. Dan kebetulan masa tu en.hubby outstation. Dengan sendiri aku ke pharmacy terdekat membeli test kit dan hasilnya alhamdulillah positive :") Perasaan aku masa tu hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa rasa bersyukurnya aku ke hadrat Illahi. Tapi ada juga terselit perasaan aku tak berapa confident. Ialah mana lah tau test kit tu salah ke. Dengan sabar dan berdebar menunggu kepulangan en.hubby aku tunjuk test kit tu. Aku nampak keriangan di wajahnya. Bertalu-talu pipi dan dahiku di cium sambil mengucapkan "terima kasih sayang" :")

Selang sehari kami beli lagi test kit jenama lain pula untuk double confirm sebelum berjumpa doctor. Alhamdulillah positive juga :) maknanya test kit tu tak salah lah hehe. 1 Julai 2011 kami decide untuk buat check-up di klinik yang ada perkhidmatan scan sekali. Jumpa doctor dan scan segala doctor beritahu due date adalah 28 February 2012 (kalau lambat sehari 29 February alamat 4 tahun sekali la nak sambut hari jadi anak T_T) Aku ingat lagi masa tu doctor tanya.

 "Ada pening loya muntah-muntah." Dengan confident aku jawab.

"tak ada pun doctor". Doctor kata lagi,

"awak jangan tunggu symptom-symptom ni sebab tak semua orang kena"

Seminggu lepas tu bangun je dari tidur aku rase loya dan terus wekkk weekkk makin hari makin teruk sampai ke hari ini. Bukan morning sickness dah. Morning, evening night semua ada T_T.  Tak kira masa. Rasa nak keluar dia keluar je. Sekarang dah jadi teruk sebab kena stand-by plastic saja sebab dalam kereta pun dah berulang-kali muntah sana sini :(

Hari ini first time aku buat check-up kat klnik government. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Cuma ada beza pada due aku. Di klinik kira due aku 27 February 2012. Awal sehari. Tak kisah la bila-bila pun janji bayi sihat dan selamat. Amin :)


p/s : to all readers, ada tips tak untuk kurangkan rasa mual. dah tak larat muntah teruk setiap hari T_T



post signature

4 comments:

  1. alhamdulillah...
    akhirnye kamu post jug kt cny...huahuahua..
    end feb yerkk due...
    kalo da g kinik swasta pastu g kinik gov mg berbeze tarikh due nye...xpe biler2 pon ok..janji bby ok yerkk...

    ad g o/station...bermakna mase anner naek fofi 4 the 1st tyme tuuu kite b5 laa kan...hahaha...cumeyyy...

    teke care dear..

    ReplyDelete
  2. annnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!

    CONGRATSSSSS!!!!!

    SAYA SANGAT GEMBIRA TAU!! seriouslyyyy..

    mesti comel anak awak..ingat.. kita dah berjanji darah, kita nanti berbesan suatu hari nanti.. kuikui ;)

    suka tau saya.. weee nak ada baby juga! im so excited utk ada baby sendiri one day :) doakan erin cepat kahwin tau! :)

    btw, jaga diri elok2 tau :) love you dear friend

    ReplyDelete
  3. Tahniah!!!
    OK, kalau dah selalu muntah tu pastikan SENTIASA MAKAN. Dalam kereta kat office ke kat mana-mana pastikan sentiasa ada bekalan makanan.
    Enjoy your pregnancy moment!
    Take care =)

    ReplyDelete