Thursday, December 2, 2010

MAHA 2010

Seminggu ni kat wall facebook ramai yang bersosial tentang MAHA. Aku pun tak ketinggalan lah nak juga tahu apa yang ada di Maha 2010. Walaupun sebelum ni dah ada MAHA ni. Tapi aku tak pernah ambil tahu dan rasa nak pergi pun haha. OK lets share


What is MAHA?

MAHA is stand for Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism


Where is it?

The venue is at Malaysia Agro Exposition Park Serdang(MAEPS) near UPM Serdang and Hospital Serdang. Its have two entrance. Entrance one is from Hospital Serdang while entrance two is from UPM Serdang.


How long the MAHA operation?

From 26 Nov - 5 Dis 2010 (Only 3 days left) Sempat lagi nak pergi hehe

10 a.m to 10 p.m


What you will get?

Wahh..ni yang tak tahan nak jawab ni. Booth memang terlalu banyak. Ada four halls only for open booth. Larat tak larat je nak round. Macam-macam entrepreneur local and international tak ketinggalan membuat promosi produk mereka. Tapi terus terang aku kata memang aku berbangga menjadi Rakyat Malaysia. Melihat hasil usahawan-usahawan negara awesome. Memang rambang mata rasa semua nak cuba beli dan rasa hehe (nasib baik boleh tepis lagi dugaan tu semua :p) Ini baru cerita pasal booth.

Kawasan MAEPS ni sangat luas. You all boleh juga melawat beberapa tempat as below :

1. Mardi Ingredients & Vegetables Showground

2. 13 States Pavillions

3. Fama Fruit Stalls

4. Mardi/Mada/Kada/Bernas Paddy Showground

5. Livestock Showground

6. Aquaculture Showground

7. Pineapple Showground

8. Flouriculture Showground

All place above memang jauh-jauh tapi don't worry public transport di sediakan secara Percuma untuk ke tempat-tempat tersebut.




Kalau nak round semua tempat satu hari memang tak cukup tehehe. That's why aku pun tak sempat nak pergi semua. Dalam tak sempat tu pun sempat jugak la rembat ni tehehe


Hanger tudung Rm 13 sahaja.

Kenapa murah? Sebab yang ini jenis yang nipis sikit. Aku pernah beli kat IKEA RM29.90 if tak silap. Kenapa mahal? Sebab jenis yang itu tebal sikit :)



Papadom~~

Dari India. Murah..murah hanya RM 1 sahaja. Rugi kalau tak beli. Dapatkan kat Dewan A.

Lunch ni kami sekeluarga makan nasi bersama papadom yummmy~~ tehehe



Handmade Chocolate.

Produk TASNEEM dari Ulu Kinta, Perak. Produk ni register atas Lembaga Koko Malaysia. Memang banyak choice sampai pening aku tak tau nak beli kt booth yang mana satu :p



Ibu bersama bee~~

Tak sure ni mascot apa. Ibu tengah duduk-duduk tunggu aku merayap sorang-sorang kat dalam Hall B tu sempat tahan mascot ni snap pic bersama sebab nak tunjuk kat anak buah aku yang tak ikut tehehe.



To all blogger jangan lepaskan peluang. Jom ramai-ramai pergi ke MAHA 2010. Support Malaysia Industry :)



*** Aku pergi MAHA ni ikut rombongan Sekolah Kebangsaan Tanjung Karang. Memang happeninglah melayan budak-budak tahun enam :) Aku boleh join sebab ibu AJK PIBG. Tumpang sekalilah haha


post signature


No comments:

Post a Comment