Tuesday, November 29, 2011

FOLLOW-UP 5


*Perhatian: Entri panjang berjela. Harap maklum*

Ok next follow-up are 5. Sekejap saja rasa dah follow-up ke-5 hurmm. Tersangatlah penat hari ini . Macam-macam yang berlaku. Kebetulan hari ini ibu mertuaku pulang dari bercuti di Istanbul. *best-nya lah. Dah pencen dapat berjalan sana-sini. Merasakah aku bila dah tua nanti? =_='*

Ok. Continue.

Adik ipar message. Mereka di jangka tiba di KLIA pukul 8 pagi. Mau tak kelam kabut aku dan en.hubby. Bergegas bersiap selepas subuh. Dalam hati memang dah boleh agak flight mesti delay at least half an hour or one hour. Standard. But, u know what? Flight was delayed for about 2 HOURS! Bayangkan berapa jam aku dan en.hubby tunggu kat KLIA? Dengan perut lapar. Sabar je lah. Sabar je lah. Bukan nak berkira atau apa. Cuma meluahkan perasaan saja. Chill :) Tapi aku tersangat-sangat berterima kasih pada kakak ipar aku yang dah siap-siap sediakan Nasi Ambeng untuk kami semua BRUNCH (breakfast+lunch) lepas balik dari KLIA. Siap saja makan tak sempat nak lepak lama dengan Mertua dengar cerita best-best kat sana sebab aku dah kena balik. Teringatkan check-up hari ini. Ikutkan hati malas dah nak pergi. Tapi bila teringat pesan doktor ikut schedule check-up yang di beri untuk masa depan aku juga terus tak jadi tssskk.

Sampai saja di Hospital Sungai Buloh pukul 12.30. Tengok orang ramai. Erk, biasa dah tengah hari macam ni orang tak ramai dah. Tinggal untuk check-up Molar Pregnancy saja. Mesti lama. Confirm lama. Aku dah mengantuk sangat. Rasa macam nak tidur je. Tapi takut terlepas nombor giliran pula. Tahan je lah sampai dah sakit kepala sampai sekarang T_T.

Tengok handphone baru perasan dapat miss call dari en.hubby time on da way ke hospital tadi. Terpaksa ke luar bangunan untuk cari coverage line sebab dalam klinik tu TAK ADA line langsung =_='. Call en.hubby tanya kenapa call? Rupa-rupanya aku tertinggal segugus kunci aku dalam kereta dia!! Dalam tu ada kunci rumah sekali. Aduffff. Balik hospital mesti kena jumpa dia dulu ambil kunci. Sudah lah en.hubby ada appointment pula hari ini. Ya Allah. Malas nak fikir settlekan check-up aku dulu. Dah tunggu 1 jam baru dapat jumpa doktor. Ingat tak entry aku yang ini? Salah assumption aku rupanya :'(

Doktor bagi tahu reading darah aku 10.4. Turun tersangatlah sikit. +3 saja??!! Ya Allah..kuatkan semangatku kuatkan imanku. Lambat lagi lah jawabnya chance me to get pregnant :"( Doktor kata lagi, dah dapat reading normal TIGA KALI baru they all will advice me to get pregnant. Allahuakbar.

Habis tetang jumpa doktor. Tentang MC pula. Doktor yang siap offer tanya tentang MC. Kalau doktor tak tanya pun aku nak minta juga T_T. 

Doktor: "kamu nak MC ke?"

Aku: "Ya doktor, saya nak MC"

Doktor:  "Ok. Kamu ambil kat depan. Bagi tahu nurse kat depan ye". 

Aku pun buatlah apa yan gdoktor tu suruh. Maybe aku last patient dia kot. Aku nampak dia keluar dari klinik. Rupa-rupanya doktor tadi belum signature lagi surat MC aku. Tsskkk. 

Nurse: "Doktor dah tak ada la dik. Doktor lain pun tak ada. Awak nak guna bila MC ni?"
Aku: "Erk...biasa saya hantar lepas tu. Maksud saya esok la saya bagi kat office"
Nurse: "Erm..awak pergi makan dulu la. Saya dah call doktor tak dapat la"
Aku: "Erk...pukul berapa saya kena datang balik?"
Nurse: "Datang la sebelum pukul 5"
Aku: "T_T"

Tak ada selera nak makan. Lagi pun baru saja lepas makan Nasi Ambeng tadi. Jadi aku hanya beli waffle saja untuk lapik perut. Dah siap makan tengok jam dah 2.30p.m. Baik aku siap-siap solat zohor dulu. Apa-apahal nanti senang. Dah siap semua aku pergi balik ke klinik tadi. Akhirnya...Alhamdulillah ada juga doktor. Dapatlah aku MC ^_^

Ok. Berbalik pada cerita tertinggal segugus kunci tadi. Aku pun call lah en.hubby jumpa kat mana-mana. Biasa lepas check-up pukul 2 p.m macam tu dah selamat sampai rumah. Tapi hari ini aku sampai rumah pukul 6 p.m. Sama saja macam pergi kerja tskkkk...
post signature

No comments:

Post a Comment