Wednesday, November 10, 2010

Adakah kebahagiaan itu bukan milik ku?

Baru sahaja aku bergelak ketawa hanya sekelip mata berduka kembali. Kenapa susah untuk aku menikmati kebahagiaan hidup ini? Adakah ia memang bukan menjadi milik aku?Seronok je tengok orang lain happy, gelak ketawa. Aku? Lebih banyak cerita sedih dari cerita gembira.


Makan malam dengan rasa sebak di dada dan sedikit air mata bergenang. Terpaksa menahankan air mata yang bergenang itu kerana tak mahu di ketahui oleh orang tua ku. Malulah dan tak kan pula nak menangis depan rezeki. Tak elok kan. Tak tau lah apa rasa nasi tadi. Terpaksa telan buat seperti tak ada apa-apa yang berlaku.


"Esok adik ada interview kat KL yang" kata ibu kepada ayah. Anak buah ku menyampuk

"Wa ikut ke?", "taklah"

Lagilah rasa sebak di dada. Nak ajak tapi nanti siapa pula nak masak makan tengah hari untuk ayahku. Hmmm..serba salah.T_T



Telefon berdering aku biarkan? Kenapa?

Entahlah..aku pun tak pasti. Tak berdaya.

Maaf kalau cerita ini tak boleh cerita. Maaf sekali lagi.



Mungkinkah aku akan delete terus blog ini? Atau biarkan ia tersorok dan hanya aku seorang sahaja yang boleh membacanya? Mungkin itu yang lebih baik.

post signature

4 comments:

  1. dunno la baby...
    mayb stress kot sbb xdpt2 keje..hahahahah..
    hmmm...and mayb bendera merah nak naik kot..huhu..stress lg -__-!

    ReplyDelete
  2. huhu..saba syg.. berdoa byk2..maybe nn dpt job yg sgt best nnt! amin~ =)

    ReplyDelete
  3. aminnnn~~~~ tq dear :)
    bendera merah sudah naik memang akan moody hahahah

    ReplyDelete