Thursday, November 25, 2010

Annoying lah!

Haishh... Hari ini aku pergi ke BSN(Bank Simpanan Nasional) semua orang tahu lah. Tak perlu mention pun T_T. Oke oke bukan nak cerita pasal BSN tapi nak cerita pasal Staff kat situ. Hmmpp aku pergi sana sebab nak buat Western Union(WU). First time nak buat rasa macam menggelabah sikit lah. Ish betul ke macam ni. Ish kalau salah nant habislah duit aku -___-".


Biasalah kalau transaction online ni mestila 'lems' sikit. So aku pun kene lah tunggu sekejap. Sekejap tak sekejap sempat jugak Guard Polis kat BSN tu promote kat aku Sijil Simpanan Premium. Itu satu hal, satu hal lagi masa nak buat WU tu banyak tanya staff dia tu.


" Eh dik, nak hantar ke mana ni? Nak buat apa ni?"


Tak salah bertanya. Aku faham sebagai Staff Bank berhak nak tanya untuk memastikan kita tak kene tipu. Tapi tanya sikit-sikit sudahlah dan sorang yang bertanya cukuplah. Ini semua nak sibuk tanya. Kerja manalah itu lah ini lah. Bila aku kata aku duduk rumah tak percaya pulak. Hmmpp T_T.


Berbalik pada Guard Polis tadi, aku dah kata aku tak mau aku tak mau la. Bila aku dah tak mau tu sibuk pula nak mintak no telefon segala. Tunggu punyalah lama. Dah tak tau aku nak berdolak dalih apa lagi.


"Nanti saya bawak mak ayah saya datang sekali"


Hahah. Sampai alasan tu yang keluar dari mulut aku. Settle je semua aku terus chow~~


Nak di jadikan cerita. Aku yang cuai ni pun bijak pandai sangat sampai terlupa kunci kereta letak kat mana. Siap sempat pergi kedai cari barang masih tak perasan kunci kereta tak ada. Aku pergi kedai berdekatan dengan BSN itu je sebab tu tak perlu nak drive. Aku sedar je bila aku keluar kedai tu nampak Guard Polis tadi. Mula-mula suruh lebih sedap di kata 'Paksa' aku beli Sijil Simpanan Premium tu. Kalau tak dia tak nak bagi kunci kereta. Aku dah macam nak marah dah. Tapi boleh sabar lagi. Dia tengok aku macam dah lain kot then dia ubah pulak mintak no telefon aku. Aku dah geram tapi muka masih boleh cool lagi terus menuju ke BSN tu semula konon-konon nak cari kat dalam baru lah Guard Polis tu bagi. Huh!


Entah kenapa aku pun tak bagi tau yang aku Just Married! T_T.


post signature

No comments:

Post a Comment