Saturday, November 6, 2010

Cuti-cuti

Rasenya belum terlambat kan nak wish....


Happy Deepavali.....kepada semua penganut agama Hindu di seluruh Malaysia dan negara lain jugak..(cehh..macam la ada orang kat obersea tuh baca blog kau..hmmpp)


Public Holiday=Cuti-cuti


Biasa lah..untuk orang yang bekerja..masa cuti panjang macam ni lah diorang selalu ambil peluang untuk bawa kaum keluarga berjalan-jalan. Macam aku jugak..hehehe(eh..macam kau kerja je sebok nak berjalan jugak time orang cuti)

Untuk cuti kali ini..aku sekeluarga bercuti di Kulim, Kedah(Kedahhh???tak banjir ke??) tak lah...kat sini kawasan tinggi..walaupun masa sekolah dulu aku punya geografi takde la hebat mana. Tapi aku tengok kawasan yang berbukit-bukit. Dah tentu lah susah nak banjir kan!


Kenapa kau pilih bercuti di Kulim??

Heheheh....Kakak sulung aku menetap kat Kulim ni. Aku update blog ni pun guna lappy die heheheh...En.hubby takde. Die keluar ikot abang ipar aku pergi tengok bola. Abang ipar aku memang ada team futsal. Tapi die bukan pemain. Pengurus je lah..heheh. Aku bukan tak nak ikot. Tapi ayah aku tak de orang nak teman.(cehhh..padahal kau malas kan!kahkahkah)


Untuk pengetahuan semua..Ini baru intro hokeyyy!!!(haaa..cuak-cuak..kehkehkeh)


Actually aku nak cerita pasal sikap pemandu-pemandu kat malaysia ni. Semalam, on the way baru masuk highway Tapah. Ada lah dalam 5km kot. Hujan lebat sangat. Aku pun slow lah. Tak lama tu, kereta depan makin slow..80-70-40-20-0km/h huh!dalam ati(mesti ada accident ni) memang betul. Ada DUA lagi. Hmm..mane la sampai 1 jam lebih jugak la terkandas jammed tu.

Hmm...aku tau. Rakyat Malaysia semua memang pakar sangta bawak kereta. Tapi tak payah la nak show off. Kau dah duduk lorong tu. Follow je lah. Tak payah la nak tukar-tukar. Cilok sane sini. Haishh!!(marah ni) Dan yang paling aku geram. Emergancy line kompom punya lah mesti ada yang tak sabar lalu jugak. Sampai ambulance pun susah nak bagi pertolongan.

Aku ingat lagi. Aku ada baca paper kes accident kt melaka tuh. Ada keluarga komplain bantuan lewat sampai. Keluarga mangsa sampai lagi awal walaupun datang dari jauh. "Memang sangat jammed tapi saya tahan motor bawa ke tempat kejadian"(harap maaf ayat ditukar atas-atas keselamatan) Cube fikir!Kalau emergencay line pun dah sesak dengan kenderaan macam mana bantuan nak sampai awal. Oke-oke..keluarga mangsa kata die tahan motor bawa ke tempat kejadian. Hello!!tak kan la nak angkut strecher naik motor jugak?Lepas tu nak bawak mangsa naik motor jugak?Hmm...tak boleh la nak salah kan bantuan jugak. Sikap pemandu yang berada di emergancy line tu lagi salah!!!Fikir-fikirkan lah!!huh!!(marah sangat dah ni) Hmmpp..dah la..nak makan! Bagi kurang sket marah :p

post signature

No comments:

Post a Comment